Recept: Balin "nátha ellen"

2007.11.29. 01:11 Halfüstölő

Süllők miatt faggattam kedvenc vizem, mert ígéret szép szó, ha megtartom, úgy jó. Mentem pergetni. Voltam olyan balga és beígértem barátomnak, mutatok egy süllő receptet, ami nem mindennapi. Gumihalak színkavalkádjával felszerelkezve teljes csődöt kellett elkönyvelnem. Ami erőt adott, az a gombák sokasága volt, melyek fagyott állapotban is bizonyították, a kirándulás nem volt hiába való. A címből is látható, egy süllő recepttel adós maradok.

Már majdnem feladtam, mikor egy bedőlt fa még napsütötte ágai mellett mozgást láttam. Gumihal le, wobbler fel. Az első dobásra finom odavágás, második dobásra ránehezedés, azt hittem közel dobtam, és akadás, de nem, megindult. Mondom csuka, arcomon fagyott vigyor, merev kezemben a fék. Nem sok ellenállás után egy balint tereltem partra. Meglepődésem jóval nagyobb volt mint a zsákmány.

Hazaúton azon gondolkodám, mit kezdjek Vele. Balinból általában fasírtot készítek, mert túl szálkás (másoknak), de ahhoz ez kevés. Viszont ígéretem rabja voltam, gondoltam megfüstölöm, mert a pisztráng már múltkor is bevált. Éreztem, a hideg és a saját felelőtlen öltözködésem meglevesíti az orrom, akkor legyen olyan, ami kiveri a megfázást belőlem.

Az őnt filéztem, a legtöbb nagy szálkától megfosztottam közben, az apraja bennmaradt, és a bőrt is rajtahagytam. Nem irdaltam a húsos felét, így könnyebb y szálkázni evés közben a kényeseknek. Viszont megszórtam kevés sóval, leheletnyi citromot csepegtettem rá, bekentem vékonyan mézzel és elraktam pihenni a hűtőbe.

Amíg pihent a fenekeszeg, színes borsokat durvára törtem, saját mustárammal, egy fél citrom levével, és durvára vágott fokhagymával készítettem egy sűrű szószt. Fél óra pihentetés után a balin húsos felét megkentem bőségesen a szósszal, majd újabb két órára visszatettem a hűtőbe. Ezután a füstölőbe került. 20 perc zárt szelep mellett, 5 perc nyitott szeleppel.

Miközben a hal pihent, köretnek sült körtét készítettem, mézzel, füstölt sajttal, miegymással, ami épp itthon volt. A körtéket félbe vágtam, magházukat kivájtam, mehet a madaraknak. Kicsit még kanállal kikanalaztam a bélésből, hogy legyen egy jófajta 'lik' is a közepükön majd blansíroztam. Amit kivájtam a körte anyagból azt mézzel, tört fokhagymával és reszelt füstölt sajttal sűrű masszává kevertem (turmix akár, bár én inkább villázok), majd visszatöltöttem a körték likjaiba. A fél körték tetejére egy-egy szelet camembert sajtot tettem, és megszórtam aprított dióval. Sütőben héjas felükkel alul, vaj alapon addig sütöttem, amíg a camembert meg nem olvadt.

Hozzávalók:

  • balin filé
  • citrom leve
  • méz

szószhoz:

  • színes bors (durván őrölve)
  • mustár (lehetőleg valami erős, darabos)
  • fél citrom leve
  • fokhagyma (durvára vágva)

körethez:

  • körte
  • méz
  • füstölt sajt
  • camembert
  • aprított dió
  • fokhagyma (durvára vágva)
  • vaj

Hogy mit ittunk hozzá, legyen az én titkom. Egy bejegyzést ez is megér majd.

Szólj hozzá!

Címkék: balin

A bejegyzés trackback címe:

https://halfustoles.blog.hu/api/trackback/id/tr100246227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása