Recept: Rebirth - legyen az angolna

2009.07.10. 02:16 Halfüstölő

Hosszú szünet után végre megint van időm és kedvem is folytatni. Stílszerűen arra gondoltam, ezt egy olyan hallal teszem meg, ami híres vagy inkább hírhedt szívósságáról és túlélőképességéről. Legyen az új kor első hírhozója a 'rejtelmes' angolna. Nálunk az 1960-as évektől telepítették, jó húsminősége egy időben jelentős exportcikké is tette, mára azonban jelentősen átalakult a megítélése. Most nem akarok állást foglalni, hiedelmeket felsorolni (talán majd egyszer erről is írok), számomra a sok kellemetlen tulajdonsága mellett egy remek gasztronómiai élmény. Legyen elég most ennyi erre a blogra.

Mivel horgászatban szűkös időket éltem, kénytelen voltam egy hajnalban rádöbbenni, megint halat veszek. A Nagycsarnok korán reggel mindig is elvarázsolt zajló életével, de egy reggelen, végre pénzzel a zsebemben, nem bírtam ellenállni az alagsor remek illatainak. Vettem harcsát és angolnát. A harcsából pörkölt lett kapros juhtúrós galuskával, az angolnát füstölni szántam. (Megfordult a fejemben a vörösboros angolnapörkölt is, de az már sok lett volna.) És persze az sem hagyott hidegen, hogy sosem ettem füstölt angolnát, amit több országban az egekig magasztalnak.

Nagy történet nincs hozzá, talán annyi, hogy íze, szálkátlan mivolta, még egy gyermekkora óta a haltól irtózó ismerősömet is meggyőzte. Próbálja ki mindenki.

Érdemes megnézni ezt a receptet.

A konyhakész angolnákat jól megtisztítottam, fejüket levágtam, és kb. 10 centis darabokra vágtam. A bőr természetesen maradt. Nagy fűszerezés szerintem felesleges, só, kevés bors elég neki. Fűrészpor natúr és esetleg néhány boróka. 25 perc zárt szelep, és utána kb. 8-10 perc volt nyitott szeleppel, hogy a vastagabb darabok is kapjanak kérget. Köretnek egy könnyű salátát javaslok, némi pirított pékáruval. Tálaláskor a bőrt fejtsük le a halról.

Inni bármit lehet hozzá, amit éppen kívánunk. Ajánlatom egy jó szekszárdi bor természetesen.

4 komment

Címkék: angolna

A bejegyzés trackback címe:

https://halfustoles.blog.hu/api/trackback/id/tr971237627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuita 2013.01.21. 02:11:37

Kedves Halfüstölő!
Időről-időre ránézek a blogodra és sajnálattal konstatálom, hogy 2009-es újjászületésed óta, immár több mint három éve, ismét tetszhalott állapotban leledzel. Ne tedd! Írj! Mert jó. Mind tartalmilag, mind stílusában, vagy stílszerűen, az alapanyag és a fűszer is nagyon rendben van. Kedvencem az Olsen bandás karaj a tetőfedő kisiparossal. Szóval, gyújts alá és nyomassad a szöveget, mert én biztosan el fogom olvasni.
Üdvözlettel

kuita 2013.02.03. 02:39:35

Sehol semmi reakció. Szomorú vagyok:)
Egy módon kompenzálhatom: kipiszkállak az odúból mindenféle álhalfüstölös receptekkel.
Hohó!

kuita 2013.02.03. 02:40:17

helyesbítek: szomorú vagyok :(
süti beállítások módosítása