Recept: Kecsege gombamártással

2008.01.06. 01:38 Halfüstölő

Ha Szenteste, akkor nálam hal. Megszokásból, örökségből, nem is tudom. Reggel korán piac, sor és nyugalom. Felidegesíteni évközben sem igen lehet, de ilyenkor pláne megszáll valami ősi érzés, amit nem tudok megfogalmazni. A kínálatot áttekintve két értékelhető megoldást láttam, harcsa vagy kecsege. Ha már ősi érzések, legyen őskövület a hal is. "A Tisza ékszere és csemegéje", ahogy a Tisza menti halászok méltatták. Vértes hal és ilyenkor a vértre nagy szükség van, hogy elviseljük az ünnepekben a "szeretetet".

A sorban álló emberek közt nem láttam gasztronómiai ellenfelet, és nem is csalódtam. Mindössze egy meglepetés vásárló volt, Ő is a harcsát választotta. Sárga, szálkátlan, omlós húsa egyik kedvenc halammá tette a kecsegét. Sajnos a fogására kevés alkalmam nyílt régóta, bár a hírek szerint újra kezdi jól érezni magát hazánk folyóiban. Régi emlék a Tisza-parton kérészlárvával csalizva várni a kapást. Ma ilyet már nem lehet. Tudom, nem volt nagyon "zöld", de az emlék örökre belém égett.

Két filét vettem, ellenálltam a fűszerkényszeremnek és csak nagyon finoman sóztam, más semmi. Itt az ízeket kell élvezni! 15 perc zárt szeleppel, és 5 nyitottal. Több nem kell, hogy a puha hús megőrizze állagát. Mivel épp volt itthon egy jófajta erdei gombakeverék, abból mártást készítettem fürdőnek.

Bár a halhoz inkább fehérbort ajánlanak, én egy szekszárdi, vörös, száraz fajtát ittam.

Kövezzenek meg, ízlett.

Szólj hozzá!

Címkék: kecsege

A bejegyzés trackback címe:

https://halfustoles.blog.hu/api/trackback/id/tr4286553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása