Recept: Mandulás csuka

2007.11.24. 20:29 Halfüstölő

Elvonási tüneteim voltak, csukát akartam. Kimentem pergetni, lesz ami lesz. Az idő remek volt a sétálós horgászathoz, 3 csuka mellé útközben begyűjtöttem egy adag gyapjas tintagombát is. A csukák közül az egyik feláldozta életét, hogy jobbá tegye az enyémet, a másik kettő ment vissza. 

Természetesen egy finom pörköltön járt az eszem, tejfölösen, galuskával. Hazafelé már előre élveztem a csuka semmihez nem hasonlítható ízét a számban, de itthon rádöbbentem, az előző napi túrógombóc felemésztette a házi tejföl készletem. Töltöttem egy pohár bort, leültem a gép elé és receptek után kutattam a neten. Mivel éhes voltam a jó levegőn tett kirándulástól, rájöttem a Google mellett a füstölő is jó barátom. Azért csak lassan esett le a tantusz, mert a csuka intenzív íze eddig sok ismerősömet eltántorította a fűszermentes fogyasztásától. Nem úgy engem, füstölt hal lesz ebből akárki meglássa!

A csukát megtisztítottam, lett két szép filém, bőrrel együtt. A húsos felét finoman megsóztam, őrölt borsot tekertem rá és beterítettem aprított mandulával. 15 percig zárt, és 5 percig félig nyitott szeleppel füstöltem.

Amíg a füstölő dolgozott, pirítottam pár szelet saját sütésű kenyeret, vajban kirántottam a gyapjas tintagombákat és főztem lilahagyma "lekvárt". A lekvárhoz is felhasznált szekszárdi száraz vörösborral öblítve mennyei vacsora lett.

Hozzávalók:

  • csuka
  • mandula
  • só, őrölt bors

Gombához: 

  • gyapjas tintagomba
  • liszt
  • tojás
  • friss morzsa (Levin módra)
  • vaj

Lekvárhoz:

  • lilahagyma
  • méz
  • vörösbor
  • olaj
  • balzsamecet
  • barnacukor
  • só, bors

PS: Jó, bevallom, amit én ittam a halhoz az igazából egy Takler merlot volt (és kaptam), a lekvárba meg más került. De szekszárdi volt a lekvárban is, nem is rossz, ezért döntöttem úgy hogy beírom.

3 komment

Címkék: csuka

A bejegyzés trackback címe:

https://halfustoles.blog.hu/api/trackback/id/tr30240638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2007.11.25. 18:26:24

Ez igen, kár, hogy nincs füstölőm, egy ilyet nagyon bevállalnék!

Halfüstölő 2007.11.28. 23:42:59

Érdemes venni egyet, ha szereted a halat. A vendégeid is áldani fognak. (Amúgy sok mást is lehet benne füstölni.)

Batári Csaba 2008.11.17. 16:19:49

Szia!
Én nagyon szeretek főzni, pont most vettem egy halfürtölőt, de először sertésnyelvet füstölök, azt pácoltam be, de ha fogok csukát biztos kipróbálom. A lilahagyma lekvár is jól hangzik.
süti beállítások módosítása